Menú superior





Ets a: Inici / Serveis / Carta de serveis / 2. Organització i forma de gestió dels serveis




2. Organització i forma de gestió dels serveis

2.1. Qui som?

La responsabilitat sobre la prestació dels serveis de la carta és de la Biblioteca de Catalunya. La Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya, estableix que la Biblioteca de Catalunya és la biblioteca nacional. Va ser creada el 1907, com a biblioteca de l’Institut d’Estudis Catalans, i el 1914 es va obrir al públic.

2.2. Què fem?

La Biblioteca de Catalunya té com a missió recollir, conservar i difondre la producció bibliogràfica catalana i la relacionada amb l'àmbit lingüístic català, vetllar per la conservació i la difusió del patrimoni bibliogràfic i mantenir la condició de centre de consulta i recerca científica de caràcter universal, tant en el context analògic com digital.

La Biblioteca ofereix a tothom la possibilitat de visitar les seves exposicions, assistir als actes i contemplar les naus gòtiques des del vestíbul de la Biblioteca. Així mateix, tothom qui tingui interès a consultar els fons de la Biblioteca pot accedir-hi, registrant-se prèviament.

La seva estructura i organigrama, així com alguns dels serveis que ofereix, adreçats a professionals de diferents sectors, com són la gestió del dipòsit legal, la de l’ISSN i la normalització bibliogràfica, estan regulats per diferent normativa i legislació.

L’objecte d’aquesta carta són els serveis generats per la Biblioteca adreçats a la ciutadania.

2.3. Com ho fem?

La Biblioteca de Catalunya per prestar els seus serveis s’estructura en unitats, serveis i àrees: les unitats Bibliogràfica, Gràfica, la de Sonors i Audiovisuals i l’Hemeroteca; els serveis d’Accés i Obtenció de Documents, d’Adquisicions, d’Emmagatzematge, de Preservació i Conservació; les àrees de Tecnologia de la Informació, Difusió i Digitalització; i l'Arxiu Joan Maragall.

Les unitats són les responsables de la gestió de la col·lecció de la biblioteca segons la tipologia documental. Els serveis i les àrees són transversals a les unitats, i els donen suport per dur a terme la missió de la biblioteca. Entre totes les unitats, serveis i àrees es gestionen els serveis que la Biblioteca de Catalunya presta a la ciutadania.

DECRET 300/1995, de 25 d'octubre, pel qual s'estableix l'estructura de l'entitat autònoma Biblioteca de Catalunya.

Quant al finançament de la Biblioteca de Catalunya, el 98-99% dels ingressos procedeixen del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i l’1-2% restant són ingressos obtinguts per la venda de publicacions, les reproduccions de documents i les taxes.