5. Drets i deures
Al Reglament de règim interior de la Biblioteca de Catalunya. 2021, sobre l'ús de la Biblioteca i els serveis que ofereix, estan recollits els drets i deures de les persones usuàries.
5.1. Drets específics de les persones usuàries dels serveis objecte de la carta.
Amb caràcter específic, com a persones destinatàries dels serveis expressats en la carta de serveis tenen els drets següents:
- Accés lliure i gratuït a la consulta de fons de la Biblioteca de Catalunya, d’acord amb la normativa vigent.
- Ser atès amb professionalitat i respecte. Rebre informació i assessorament sobre els fons, els serveis i el seu funcionament. Ser orientat sobre l’existència d’altres biblioteques més adequades al tipus de consulta.
- Consultar i reproduir els fons d’acord amb la normativa establerta.
- Accés lliure a les activitats culturals i didàctiques que la Biblioteca de Catalunya porta a terme.
- Tenir garantia del tractament correcte de les dades personals i de la confidencialitat de les consultes.
5.2. Mesures de compensació o reparació.
En cas d'incompliment dels compromisos expressats en la carta, les persones usuàries poden accedir a les mesures de compensació o reparació següents:
- Es farà arribar la disculpa pertinent, donant les explicacions de les circumstàncies que donen lloc a l’incompliment amb indicació de les mesures correctores que es duran a terme per evitar-ne la repetició.
- S’oferiran alternatives, en cas de ser possible.
-
Els canals per reclamar la compensació o reparació en l’incompliment dels compromisos són els mateixos que els descrits al punt “5.5. Consultes, queixes i suggeriments”.
5.3. Deures de les persones usuàries dels serveis objecte de la carta.
- Respectar les normes d’ús i reproducció dels documents que es troben a les sales de consulta i seguir les indicacions específiques donades pel personal.
- Contribuir a mantenir un entorn idoni per a l'estudi i la investigació, respectar el silenci i fer un ús correcte dels equipaments i les instal·lacions.
- Fer ús d'Internet procurant no molestar la resta de persones usuàries amb la consulta d'imatges que puguin resultar ofensives o desagradables.
- Complir les condicions i normatives. Cal notificar els canvis de domicili o d’adreça electrònica per garantir la bona comunicació.
- Contribuir a mantenir un clima de respecte vers el personal i vers les altres persones usuàries.
- Utilitzar de forma responsable els recursos i serveis públics i contribuir a respectar el medi ambient.
- Respectar la legislació vigent relativa als drets de propietat intel·lectual.
- L’incompliment dels compromisos i/o normes comportarà l'aplicació de les mesures correctores establertes al Reglament de règim interior de la BC.
5.4. Drets generals de la ciutadania davant l’Administració Pública.
Podeu consultar els drets i deures que la normativa vigent preveu en les diferents relacions que s'estableixen entre la ciutadania i l'Administració Pública.
5.5. Consultes, queixes i suggeriments.
Podeu trobar orientació i informació sobre els serveis a la pàgina web de la Biblioteca.
Si ho considereu necessari, podeu presentar una queixa o suggeriment:
- Telemàticament, a través de la bústia de contacte.
- Presencialment, mitjançant el formulari en paper que trobareu a la vostra disposició a la Consergeria i al taulell del Servei d’Accés i Obtenció de Documents de la Biblioteca. Podeu lliurar el formulari en paper a la Consergeria de la Biblioteca.
- Per correu postal, adreçat a la seu de la Biblioteca, al carrer Hospital, 56, 08001 Barcelona.
Amb caràcter general, la Generalitat de Catalunya posa a la vostra disposició diferents canals per fer arribar les vostres consultes.
La responsabilitat de la gestió dels serveis objecte d'aquesta carta correspon a la persona titular de la Biblioteca de Catalunya, que serà qui resoldrà les queixes o suggeriments formulats respecte dels serveis rebuts. El termini de resolució és de cinc dies hàbils.
Facebook de la biblioteca Twitter de la biblioteca Flickr de la biblioteca Tagpacker de la biblioteca Canal Youtube de la biblioteca Pinterest de la biblioteca Instagram de la biblioteca