Menú superior





Ets a: Inici / Serveis / Carta de serveis / 5. Drets i deures




5. Drets i deures

Al Reglament de règim interior de la Biblioteca de Catalunya. 2021, sobre l'ús de la Biblioteca i els serveis que ofereix, estan recollits els drets i deures de les persones usuàries.

5.1. Drets específics de les persones usuàries dels serveis objecte de la carta.

Amb caràcter específic, com a persones destinatàries dels serveis expressats en la carta de serveis tenen els drets següents:

  • Accés lliure i gratuït a la consulta de fons de la Biblioteca de Catalunya, d’acord amb la normativa vigent.
  • Ser atès amb professionalitat i respecte. Rebre informació i assessorament sobre els fons, els serveis i el seu funcionament. Ser orientat sobre l’existència d’altres biblioteques més adequades al tipus de consulta.
  • Consultar i reproduir els fons d’acord amb la normativa establerta.
  • Accés lliure a les activitats culturals i didàctiques que la Biblioteca de Catalunya porta a terme.
  • Tenir garantia del tractament correcte de les dades personals i de la confidencialitat de les consultes.

5.2. Mesures de compensació o reparació.

En cas d'incompliment dels compromisos expressats en la carta, les persones usuàries poden accedir a les mesures de compensació o reparació següents:

  • Es farà arribar la disculpa pertinent, donant les explicacions de les circumstàncies que donen lloc a l’incompliment amb indicació de les mesures correctores que es duran a terme per evitar-ne la repetició.
  • S’oferiran alternatives, en cas de ser possible.
  • Els canals per reclamar la compensació o reparació en l’incompliment dels compromisos són els mateixos que els descrits al punt “5.5. Consultes, queixes i suggeriments”.
     

5.3. Deures de les persones usuàries dels serveis objecte de la carta.

  • Respectar les normes d’ús i reproducció dels documents que es troben a les sales de consulta i seguir les indicacions específiques donades pel personal.
  • Contribuir a mantenir un entorn idoni per a l'estudi i la investigació, respectar el silenci i fer un ús correcte dels equipaments i les instal·lacions.
  • Fer ús d'Internet procurant no molestar la resta de persones usuàries amb la consulta d'imatges que puguin resultar ofensives o desagradables.
  • Complir les condicions i normatives. Cal notificar els canvis de domicili o d’adreça electrònica per garantir la bona comunicació.
  • Contribuir a mantenir un clima de respecte vers el personal i vers les altres persones usuàries.
  • Utilitzar de forma responsable els recursos i serveis públics i contribuir a respectar el medi ambient.
  • Respectar la legislació vigent relativa als drets de propietat intel·lectual.
  • L’incompliment dels compromisos i/o normes comportarà l'aplicació de les mesures correctores establertes al Reglament de règim interior de la BC.

5.4. Drets generals de la ciutadania davant l’Administració Pública.

Podeu consultar els drets i deures que la normativa vigent preveu en les diferents relacions que s'estableixen entre la ciutadania i l'Administració Pública.

5.5. Consultes, queixes i suggeriments.

Podeu trobar orientació i informació sobre els serveis a la pàgina web de la Biblioteca.

Si ho considereu necessari, podeu presentar una queixa o suggeriment:

  • Telemàticament, a través de la bústia de contacte.
  • Presencialment, mitjançant el formulari en paper que trobareu a la vostra disposició a la Consergeria i al taulell del Servei d’Accés i Obtenció de Documents de la Biblioteca. Podeu lliurar el formulari en paper a la Consergeria de la Biblioteca.
  • Per correu postal, adreçat a la seu de la Biblioteca, al carrer Hospital, 56, 08001 Barcelona.

Amb caràcter general, la Generalitat de Catalunya posa a la vostra disposició diferents canals per fer arribar les vostres consultes.

La responsabilitat de la gestió dels serveis objecte d'aquesta carta correspon a la persona titular de la Biblioteca de Catalunya, que serà qui resoldrà les queixes o suggeriments formulats respecte dels serveis rebuts. El termini de resolució és de cinc dies hàbils.